© Cervera-Estate, Roses 2018

  • ISB STORE
  • AMAZON
  • ALLMUSIC
Festival Castell Peralada

Músic, compositor i intèrpret per contrabaix

L'ESCOLA CATALANA DE CONTRABAIX

1869 - 1969

Referències

George Amorim

A l'any 2009, George Amorim va definir un escola de contrabaix, localitzada a Catalunya, en la seva tesi doctoral titulada THE INFLUENCE OF GIOVANNI BOTTESINI (1821-1889) ON PEDRO VALLS (1869-1935):  AN ANALYSIS OF HOMENAJE À BOTTESINI (1906) BY PEDRO VALLS (University of North Texas). 

 

A la plana 39 dibuixa una línia successòria que, des de Bottesini i a través de José Roveda (Argentina), Pere Valls i Antón Torelló (Catalunya), relaciona el lligam de la tècnica italiana del contrabaix fins l'actualitat (2009) amb els intèrprets dels Estats Units i la Gran Bretanya. Posa així de manifest quelcom inèdit fins el moment, com és el fet que els contrabaixistes americans, anglesos i argentins, son hereus de la tècnica desenvolupada per Bottesini al segle XIX.

 

  En aquest espai també volem fer la nostra aportació i ampliació en aquesta línia argumental per a futurs estudis de recerca i investigació que, per la contribució del llegat de Josep Cervera-Bret, s'hi podria incloure com alumne de Pere Valls, i en especial pel seu llegat musical únic en la història de la música, emmarcat en un període on les composicions de peces per a contraabaix solista són pràcticament inexistents, contribuint així a omplir un forat de mig segle, desconegut fins l'actualitat (2013)

Joan Serinyà Gou

  A l'any 2015, Joan Serinyà Gou va realitzar el seu treball de final de grau a l'ESMUC de Barcelona centrat en el llegat català de Bottesini titulat: De Pere Valls a Josep Cervera: El llegat català de Giovanni Bottesini, repassant un període comprès entre finals del segle XIX i el primer terç del segle XX, representat per els tres màxims exponents Pere Valls ( 1866-1935), Josep Cervera (1883-1969) i Antón Torelló (1884-1960)

 

  En aquest treball exposa la influència que va tenir Bottesini en determinats intèrprets, professors i compositors que, sense ser-ne conscients ni sense ser-ne tampoc un nucli mundial de intrument del contrabaix, van preservar i transmetre els coneixements i la tècnica que va assolir i desenvolupar Bottesini, i que avui encara perdura en un ampli ventall d'intèrprets i compositors als Estats Units.

Pere Valls des del seu vessant de professor i compositor, Josep Cervera en el seu vessant de compositor i intèrpret i Antón Torelló en la seva vessant d'intèrpret i docent al Curtis Institute.